2011: caminem cap a redaccions més obertes?

Pels periodistes que encara es pregunten per què hem de ser a twitter, aquesta piulada de @marphille els pot donar un bon argument.

Una piulada de @marphille ens dóna un fil per estirar

Una de les preguntes importants que ens fem és com integrem el lector als processos de producció de la notícia. Em sembla que aquest pot ser un bon exemple per aportar al blog de la redacció.

Mentre en @marphille pregunta a la gent d’ @asda on era el vídeo, nosaltres remenem la xarxa fins que l’acabem trobant al blog de la companyia. A partir d’aquesta informació elaborem una petita notícia basada en la curiositat que el Mercat de la Boqueria sigui el protagonista d’un anunci a la televisió britànica. El CM d’ @asda contesta a @marphille i aquest li explica que @btvnoticies ha fet una notícia sobre el tema. A més la peça va acabar apareixent a les Notícies de les 10 de BTV. Són notícies pròpies, que et diferencien de la resta de mitjans i estirant el fil proporcionat per l’enginy del lector. (Gràcies, Carles!!!)

Aquest 2010 hem treballat per consolidar la nostra marca al twitter i potser el més important ha estat que l’heu identificat amb el que passa a Barcelona. Que cada cop que hi ha alguna notícia a Barcelona sabeu que ens hi trobeu. Per posar només dos exemples d’aquesta setmana, aquesta piulada de @DjSuen o aquesta altra de @pastanaga (en podriem fer un llarguíssim recull, perquè aquest 2010 ha estat excepcional). És important per nosaltres perquè cada cop hi ha més mitjans que ho fan millor al twitter.

Redaccions més obertes

Lligat amb això, la Sílvia Cobo ens preguntava les temudes prediccions de cara al 2011. Veient aquest i altres exemples que hem posat al llarg de l’any, hem pensat que caminem cap a redaccions més transparents (cada cop expliquem més com ho fem i per què ho fem) i més obertes. És important que els professionals puguem desvirtualitzar els qui dia a dia ens seguiu i ens doneu informació, fils per estirar, idees… i viceversa.  Si ens coneixem personalment, si veieu els processos de producció podrem establir un vincle molt més personal i això pot fer que la propera vegada torneu a pensar amb nosaltres a l’hora d’informar.

Ahir mateix vam fer una “prova pilot” de visita a la redacció amb un petit grupet de la #xiripenya (@annits @gizzcm @ferranbdn @nataliacarranza @cocarroi @sergiGC0 @lolamsala). Vam treure conclusions molt positives del que pot ser una de les línies a seguir aquest 2011.  Ens plantegem obrir la redacció i fer-hi visites de grups petits per veure com treballem.  Qui sap si el 2011 farem els primers passos del que alguns mitjans de comunicació nord-americans es plantegen d’una manera més seriosa. 

L’equip del @btvnoticies us desitgem un gran 2011!

Advertisements

Etiquetes: , ,

Una resposta to “2011: caminem cap a redaccions més obertes?”

  1. Carles (marphille) Says:

    Boníssima feina tot l’equip de BTVNotícies. Amb la constància i amb una gran professionalitat heu arribat a ser un referent del periodisme “live”, de l’immadiatesa, quan algú de Barcelona vol explicar aguna cosa el primer que ens ve al cap és BTVNotícies, que sempre és allà i respon. Moltes felicitats i continueu així!
    x

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: