Twitter i el lliurament dels premis a Gràcia

Fa anys que la litúrgia d’entrega de premis als carrers guarnits de la Festa Major de Gràcia es manté. Després d’uns llargs preliminars s’arriba als sis premis especials (reutilització, il·luminació, innovació, detall artístic, sostre i portada) i els premis als millors guarnits, de menor a major importància.

Professionalment m’ha tocat cobrir el lliurament de premis en diverses ocasions, i fins ara el meu ‘modus operandi’ era sempre el mateix: anar apuntant amb una llibreta i un cop acabat, “cantar” els premis a la redacció d’informatius. (Durant un parell d’anys també els vaig cantar als companys de la seu de la Fundació de Festa Major, on hi ha la secular tradició de penjar un llistat a l’entrada per satisfer els passejants àvids d’informació fresca.)

Aquest 2010 ha estat el primer que he fet servir el Twitter per fer el seguiment dels premis, a mesura que anaven sortint. Hores d’ara em sembla una obvietat dir que informar a través d’aquesta via no resisteix comparació amb la llibreta, el bolígraf i el telèfon. Especialment en aquest cas: un seguiment d’un acte molt puntual, que es produeix en un interval curt de temps i que té un nus i un desenllaç que la gent espera que es produeixi en qualsevol moment.

I el millor de tot és que no érem els únics piuladors a la plaça de la Vila. Érem al costat dels companys de @festagracia. I a la plaça -almenys- hi havia @carlesmaggi @francinavila @rgispert @davidguerrero @esterboquera  @barcelona_cat i el regidor @gespriu, (amb una bona perspectiva de la plaça però amb les mans ocupades amb els premis i la dificultat de twittejar) Alguns d’ells van poder informar dels premis abans que nosaltres, l’important és que junts vam arribar a molta gent que no era allà, i que probablement va saber el desenllaç abans que arribés a algunes redaccions d’informatius o la pròpia seu de la Fundació de Festa Major.

I una última reflexió. L’adopció d’un únic hashtag #fmgracia ha quallat de valent. La idea de @nuriacastells i @mik1977 crec que es mereix un aplaudiment. Perquè fent la cerca del tag es pot saber què comenta la gent sobre la festa, quins guarnits agraden més, què els sembla la decisió del jurat… Prova d’això és que ara s’hi afegeixen Vilafranca del Penedès #fmvila i Cardedeu #fmcardedeu. Bona feina!

Rafel Luján
rlujan[arroba]btv.cat
@RafelLujan
Anuncis

Etiquetes: , ,

4 Respostes to “Twitter i el lliurament dels premis a Gràcia”

  1. Gemma Says:

    Jo em vaig decidir a utilitzar el meu twitter perdut i oblidat per casualitat. Gràcies a vosaltres vaig poder seguir el lliurament dels premis des de casa i quasi a temps real. Em sembla que espolsaré ben bé aquesta eina i la començaré fer servir des d’avui mateix! A pels titulars de 140 caràcters!

  2. Rafel Says:

    Moltes gràcies pel comentari, Gemma!

  3. Twitter i el lliurament dels premis a Gràcia (via El Blog de la redacció de BTVNOTÍCIES) « Parròquia de Sant Gay Cat Says:

    […] Fa anys que la litúrgia d’entrega de premis als carrers guarnits de la Festa Major de Gràcia es manté. Després d’uns llargs preliminars s’arriba als sis premis especials (reutilització, il·luminació, innovació, detall artístic, sostre i portada) i els premis als millors guarnits, de menor a major importància. Professionalment m’ha tocat cobrir el lliurament de premis en diverses ocasions, i fins ara el meu ‘modus operandi’ era sempre el mateix: a … Read More […]

  4. Johnette Says:

    I’ve been lokonig for a post like this forever (and a day)

Deixa un comentari

