Rodalia esdevé una xarxa social

Twitter és una eina que, ben aplicada, permet fer coses realment fantàstiques sense gaire esforç. El que cal és tenir una bona idea i ser el primer a dur-la a la pràctica. I això és el que han fet @rogermelcior, @daniel_julia i @tartanna: muntar una plataforma web accessible des del mòbil que permet als usuaris dels trens de la rodalia de Barcelona informar-se entre ells de qualsevol retard o incidència en la seva línia.

Sense Twitter, això hauria costat mesos de desenvolupament per crear l’aplicació i una campanya de promoció perquè els viatgers de Rodalia i dels Ferrocarrils de la Generalitat s’hi donessin d’alta. Amb Twitter, els creadors de Pimpampum.net han fet realitat la bona idea del Roger en només una setmana i sense cap altre cost extern que la compra dels dominis web. Això sí, han hagut de comprar tant Rodalia.info com Rodalies.info, perquè les indicacions erràtiques de la Generalitat fan que a hores d’ara ningú sàpiga ben bé com dir-ne.

Preparatius per a l'entrevista amb els creadors de Rodalia.info

Moments abans de l'entrevista a Roger Melcior. Foto: Adrià Julià

El fet és que tres usuaris de Rodalia han posat en marxa un sistema que pot resultar d’allò més útil per comunicar incidències en la xarxa ferroviària metropolitana. I la seva plataforma es posa en línia el mateix dia que el web oficial, Rodalies de Catalunya.cat. Hauria d’haver estat l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) qui muntés Rodalia.info? No ho sé. Però que ho facin els mateixos internautes té l’avantatge que la informació que hi difongui qualsevol usuari no compromet la institució. Si qualsevol viatger de Rodalia diu que hi ha un tren aturat en la línia que jo haig d’agafar, m’interessa. Si Renfe o l’ATM anuncia quan estarà solucionada la incidència, també ho vull saber. I si tot plegat m’arriba pel mateix canal, millor.

Amb els hashtags #rod1, #rod2, #rod3… s’han creat uns canals que tots podem fer servir per abocar cadascú la informació que li pertoca. Nosaltres, com a mitjà de comunicació de Barcelona, ja els hem adoptat. Com vam fer amb #neubcn i #neucat. Els resultats van ser immillorables des del punt de vista d’un servei públic que vol informar a la ciutadania.

Albert Muñoz
albert[arroba]btv.cat
@albert08950

Advertisements

Etiquetes: ,

4 Respostes to “Rodalia esdevé una xarxa social”

  1. Roger Melcior Says:

    Moltes gràcies Albert per l’incalculable servei públic i per tota la difusió! Avui la cosa ha funcionat molt bé, anem per sobre de les 2000 visites… Ara cal que la gent no segueixi perdent el costum d’informar…

  2. Rodalia.info: excel·lent inici! | rogermelcior.cat Says:

    […] Rodalia esdevé una xarxa social (Bloc de la Redacció de BTVNotícies.cat , 22/03). […]

  3. Albert Says:

    Gràcies a vosaltres, Roger. Heu fet un servei d’incalbulable valor a la comunitat d’usuaris de Rodalia i FGC. I això calia donar-ho a conèixer! Espero que algú més us ho reconegui.

  4. Rodalia.info -- conixiua.com Says:

    […] BtvNoticies.wordpress.com […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: