Quan Twitter esdevé un servei públic

A mig matí de dilluns comencen a entrar al nostre timeline missatges de persones que veuen nevar a Barcelona. A la redacció ironitzem amb la gent de @btvmeteo fent un símil amb el Carrusel Esportiu, perquè ben bé ho sembla.

Però poc després arriben les preguntes.

Posem l’equip a treballar per mirar de respondre les preguntes una a una. Els redactors de BTV ens expliquen què està passant, el departament de producció prioritza la informació cap a nosaltres i immediatament la fem arribar als usuaris. Recopilem informació, contrastem i la tornem amb respostes individualitzades que puguin ser útils a més gent. En això Twitter és únic.

Darrera el @btvnoticies no hi ha cap robot: hi ha un reduït equip de periodistes de local, persones amb capacitat d’aconseguir informació i coneixement de les eines adequades per difondre-la. Per primera vegada BTV ha informat de la nevada a través de la televisió, la web i donant prioritat al Twitter. Potser mai no havia tingut tant de sentit la feina de servei públic.

Una redacció modesta com la nostra no podrà sempre arribar a assumir segons quines situacions. Cal que siguin les fonts que disposen d’aquesta informació –administracions, operadors, empreses-  les que la facin arribar als usuaris. I no val enviar la informació amb cullera sopera: calen respostes personalitzades que a partir de casos concrets puguin servir a la resta d’usuaris. Així veiem nosaltres la interactivitat. Potser llavors la nostra feina serà la de contrastar el que diuen les fonts i els usuaris, verificar i explicar-ho.

Ens hem sentit reconeguts i una mica aclaparats pels vostres comentaris sobre el bon seguiment de la nevada. Creiem que hem demostrat que en aquestes situacions els mitjans públics, tinguem els recursos que tinguem, podem fer bona informació de servei si es fan servir totes les vies possibles. El llistó ha quedat alt i això ens anima a fer-ho millor la propera vegada.

Ha estat un èxit de tots els que vàreu informar, preguntar, respondre i també rebatre… entre tots vam construir el retrat col·lectiu de la nevada. Una vegada més ens ajudeu a fer millor periodisme.

Rafel Luján
rlujan[arroba]btv.cat
@rafel73

Aquí teniu un llistat dels blogs que s’han fet ressò de la nostra feina durant la nevada.

Periodismo twitteado: El caso de BTV Noticies y la nieve. Blog de Jesús Gordillo.

Btvnoticies: un Twitter ejemplar. Blog de Mònica Ramoneda

Nevada 2.0. Informació al segon a través de Twitter per Aina Rodríguez

Ciutadans fent de ciutadans. Blog de Gemma Urgell

Nevada del 8 de marzo: Twitter suprime el GAP. Blog de Montse Carrasco

Nevada 2.0: Bloc de Saül Gordillo

Geomapa del Tiempo: Blog de Javier Casal

Punxar amb la informació. Blog de Roger Melcior

I seguim amb la mala gestió. Blog de Miquel Quintana

Nevada histórica en Barcelona. Blog Thinking Freak

#neubcn 08032010. Blog de Lady Madona

Nevades i responsabilitats polítiques. Blog d’Edgar Rovira

Homenatge a BTVNOTÍCIES.cat Blog de Miquel Quintana

Apocalipsis Neu – Blog del Taller SMA

Nuevos usos de Twitter: la nevada 2.0. Blog de Cristina Aced

Anuncis

Etiquetes: , ,

20 Respostes to “Quan Twitter esdevé un servei públic”

  1. Homenatge a BTVNotícies | Miquel Quintana Says:

    […] Entre la gent de Twitter així ho demanarem. L’enllaç que comentava i d’obligada lectura és: https://btvnoticies.wordpress.com/2010/03/12/quan-twitter-esdeve-un-servei-public/ Classificat a Opinió | Etiquetes: BTVNotícies, informació, Nevades, twitter « […]

  2. Marc Fargas Says:

    Tingueu el meu més sincer agraïment per la feina que veu desenvolupar el dilluns.

    Va ser tota una mostra d’un dels punts forts de twitter, i un exemple per a les administracions i serveis públics.

    Gràcies!!!!!!

  3. Carles Says:

    Us vaig estar seguint durant tota la nevada. Vau fer una feina fantàstica.
    Felicitats!

  4. raventós Says:

    Gracies per la feina que veu fer, va ser de gran utilitat per tots nosaltres.

  5. Nuevos usos de Twitter (la nevada 2.0) – Blog-o-corp Says:

    […] como BTV, aprovecharon Twitter para ofrecer información actualizada minuto a minuto (ellos mismos lo explican en su blog, días después: Quan Twitter esdevé un servei públic). A las 18:31 h publicaban este […]

  6. Neix Rodalia.info, un sistema d’informació basat en els usuaris - BTVNOTÍCIES.cat Says:

    […] març. Els usuaris van fer servir les paraules clau #neubcn i #neucat per compartir informacions, i BTVNOTÍCIES les ampliava i contrastava amb les autoritats i les empreses de […]

  7. els uns i els altres » Blog Archive » La reforma de la Diagonal, el cos diplomàtic català i el poder de Twitter Says:

    […] les xarxes socials com a eina d’informació ciutadana, sobretot Twitter, que compleix 4 anys. La nevada va evidenciar-ne la utilitat a l’hora de mantenir informats usuaris gràcies altres usuaris i mitjans de comunicació. El […]

  8. Rodalia esdevé una xarxa social « El Blog de la redacció de BTVNOTÍCIES Says:

    […] a mitjà de comunicació de Barcelona, ja els hem adoptat. Com vam fer amb #neubcn i #neucat. Els resultats van ser immillorables des del punt de vista d’un servei públic que vol informar a la […]

  9. #talkingabout – Rafel Lujan de BTVNotícies | Gemma Urgell Says:

    […] en Rafel Lujan també parlem del fenòmen #neucat, i de les demandes d’informació que rebia el twitter de BTVNotícies durant la nevada de […]

  10. » Aprendre del #neucat Assajos sobre la realitat Says:

    […] De l’article de Rafel Lujan ‘Quan Twitter esdevé un servei públic’ extreiem una llista d’articles sobre la nevada i les xarxes […]

  11. Twitter ja no és cap tonteria (i II) | Reflexions sobre periodisme, comunicació i cultura Says:

    […] a través de @btvmeteo i informació de la mobilitat, gràcies al compte de @btvnoticies. La darrera nevada a Barcelona en va ser una bona […]

  12. Twitter i els mitjans digitals catalans | Reflexions sobre periodisme, comunicació i cultura Says:

    […] Aquest és un cas prou interessant: @El9nou, encara que és un mitjà local i és el més jove a Twitter, és l’únic mitjà que va més enllà a posar les seves informacions online. Amb els seus retweets ajuda a difondre informacions d’altres twitaires i blocaires de les comarques, amb un esperit més proper a facilitar la conversa entre els usuaris. @btnotícies també destaca per seguir la gent que els segueix i contestar les persones, i fer-ne un ús informatiu. […]

  13. I 10.000 notícies més tard… « El Blog de la redacció de BTVNOTÍCIES Says:

    […] expressió va arribar al seu màxim el dia de la nevada, el 8 de març de 2010. Per nosaltres va una jornada professionalment inoblidable. La demostració de com, davant un fet […]

  14. L’equip de BTVNOTÍCIES (VI): Aleix Cabrera « El Blog de la redacció de BTVNOTÍCIES Says:

    […] sis mesos de feina, recordo jornades especialment atractives des del punt de vista periodístic. La nevada del 8 de març de 2010 no puc comptar-la perquè la vaig viure com a productor d’”Els uns i els altres”, […]

  15. Parlem dels usos periodístics del Twitter al Cava and Twitts « El Blog de la redacció de BTVNOTÍCIES Says:

    […] fet sempre, contrastar, contactar amb les fonts. És el que tres persones vam fer la tarda de la gran nevada sobre Barcelona o amb la vaga del 29S. I un detall, a base d’interactuar amb els seguidors es […]

  16. Twitter, herramienta del servicio público para el periodismo | Clases de Periodismo Says:

    […] “Nos hemos sentido reconocidos y un poco abrumados por vuestros comentarios sobre el buen seguimiento de la nevada.Creemos que hemos demostrado que en estas situaciones los medios públicos, tengamos los recursos que tengamos, podemos hacer buena información de servicio si se utilizan todas las vías posibles.El listón ha quedado alto y eso nos anima a hacerlo mejor la próxima vez”, escribió en el blog de la redacción. […]

  17. Twitter, herramienta del servicio público para el periodismo « Punto de Vista @SarkASStiKo Says:

    […] “Nos hemos sentido reconocidos y un poco abrumados por vuestros comentarios sobre el buen seguimiento de la nevada.Creemos que hemos demostrado que en estas situaciones los medios públicos, tengamos los recursos que tengamos, podemos hacer buena información de servicio si se utilizan todas las vías posibles.El listón ha quedado alto y eso nos anima a hacerlo mejor la próxima vez”, escribió en el blog de la redacción. […]

  18. Twitter, herramienta del servicio público para el periodismo por Abraham Talabera « Iniciativa Personal Says:

    […] “Nos hemos sentido reconocidos y un poco abrumados por vuestros comentarios sobre el buen seguimiento de la nevada.Creemos que hemos demostrado que en estas situaciones los medios públicos, tengamos los recursos que tengamos, podemos hacer buena información de servicio si se utilizan todas las vías posibles.El listón ha quedado alto y eso nos anima a hacerlo mejor la próxima vez”, escribió en el blog de la redacción. […]

  19. Pioneros en el tiempo real local - UOC periódico Says:

    […] fenómeno de #neucat fue un revulsivo. Durante la nevada de Barcelona, la demanda de información al twitter  de […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: