A mig matí de dilluns comencen a entrar al nostre timeline missatges de persones que veuen nevar a Barcelona. A la redacció ironitzem amb la gent de @btvmeteo fent un símil amb el Carrusel Esportiu, perquè ben bé ho sembla.
Però poc després arriben les preguntes.
Posem l’equip a treballar per mirar de respondre les preguntes una a una. Els redactors de BTV ens expliquen què està passant, el departament de producció prioritza la informació cap a nosaltres i immediatament la fem arribar als usuaris. Recopilem informació, contrastem i la tornem amb respostes individualitzades que puguin ser útils a més gent. En això Twitter és únic.
Darrera el @btvnoticies no hi ha cap robot: hi ha un reduït equip de periodistes de local, persones amb capacitat d’aconseguir informació i coneixement de les eines adequades per difondre-la. Per primera vegada BTV ha informat de la nevada a través de la televisió, la web i donant prioritat al Twitter. Potser mai no havia tingut tant de sentit la feina de servei públic.
Una redacció modesta com la nostra no podrà sempre arribar a assumir segons quines situacions. Cal que siguin les fonts que disposen d’aquesta informació –administracions, operadors, empreses- les que la facin arribar als usuaris. I no val enviar la informació amb cullera sopera: calen respostes personalitzades que a partir de casos concrets puguin servir a la resta d’usuaris. Així veiem nosaltres la interactivitat. Potser llavors la nostra feina serà la de contrastar el que diuen les fonts i els usuaris, verificar i explicar-ho.
Ens hem sentit reconeguts i una mica aclaparats pels vostres comentaris sobre el bon seguiment de la nevada. Creiem que hem demostrat que en aquestes situacions els mitjans públics, tinguem els recursos que tinguem, podem fer bona informació de servei si es fan servir totes les vies possibles. El llistó ha quedat alt i això ens anima a fer-ho millor la propera vegada.
Ha estat un èxit de tots els que vàreu informar, preguntar, respondre i també rebatre… entre tots vam construir el retrat col·lectiu de la nevada. Una vegada més ens ajudeu a fer millor periodisme.
Rafel Luján rlujan[arroba]btv.cat @rafel73Aquí teniu un llistat dels blogs que s’han fet ressò de la nostra feina durant la nevada.
Periodismo twitteado: El caso de BTV Noticies y la nieve. Blog de Jesús Gordillo.
Btvnoticies: un Twitter ejemplar. Blog de Mònica Ramoneda
Nevada 2.0. Informació al segon a través de Twitter per Aina Rodríguez
Ciutadans fent de ciutadans. Blog de Gemma Urgell
Nevada del 8 de marzo: Twitter suprime el GAP. Blog de Montse Carrasco
Nevada 2.0: Bloc de Saül Gordillo
Geomapa del Tiempo: Blog de Javier Casal
Punxar amb la informació. Blog de Roger Melcior
I seguim amb la mala gestió. Blog de Miquel Quintana
Nevada histórica en Barcelona. Blog Thinking Freak
#neubcn 08032010. Blog de Lady Madona
Nevades i responsabilitats polítiques. Blog d’Edgar Rovira
Homenatge a BTVNOTÍCIES.cat Blog de Miquel Quintana
Apocalipsis Neu – Blog del Taller SMA
Nuevos usos de Twitter: la nevada 2.0. Blog de Cristina Aced
Etiquetes: BTVNOTÍCIES, social media, Twitter
Març 12, 2010 a les 7:55 pm |
[…] Entre la gent de Twitter així ho demanarem. L’enllaç que comentava i d’obligada lectura és: https://btvnoticies.wordpress.com/2010/03/12/quan-twitter-esdeve-un-servei-public/ Classificat a Opinió | Etiquetes: BTVNotícies, informació, Nevades, twitter « […]
Març 12, 2010 a les 9:28 pm |
Tingueu el meu més sincer agraïment per la feina que veu desenvolupar el dilluns.
Va ser tota una mostra d’un dels punts forts de twitter, i un exemple per a les administracions i serveis públics.
Gràcies!!!!!!
Març 12, 2010 a les 9:56 pm |
Us vaig estar seguint durant tota la nevada. Vau fer una feina fantàstica.
Felicitats!
Març 12, 2010 a les 10:17 pm |
Gracies per la feina que veu fer, va ser de gran utilitat per tots nosaltres.
Març 22, 2010 a les 10:05 am |
[…] como BTV, aprovecharon Twitter para ofrecer información actualizada minuto a minuto (ellos mismos lo explican en su blog, días después: Quan Twitter esdevé un servei públic). A las 18:31 h publicaban este […]
Març 22, 2010 a les 10:18 am |
[…] març. Els usuaris van fer servir les paraules clau #neubcn i #neucat per compartir informacions, i BTVNOTÍCIES les ampliava i contrastava amb les autoritats i les empreses de […]
Març 22, 2010 a les 6:01 pm |
[…] les xarxes socials com a eina d’informació ciutadana, sobretot Twitter, que compleix 4 anys. La nevada va evidenciar-ne la utilitat a l’hora de mantenir informats usuaris gràcies altres usuaris i mitjans de comunicació. El […]
Març 22, 2010 a les 10:53 pm |
[…] a mitjà de comunicació de Barcelona, ja els hem adoptat. Com vam fer amb #neubcn i #neucat. Els resultats van ser immillorables des del punt de vista d’un servei públic que vol informar a la […]
Abril 6, 2010 a les 10:05 am |
[…] en Rafel Lujan també parlem del fenòmen #neucat, i de les demandes d’informació que rebia el twitter de BTVNotícies durant la nevada de […]
Abril 12, 2010 a les 10:33 am |
[…] De l’article de Rafel Lujan ‘Quan Twitter esdevé un servei públic’ extreiem una llista d’articles sobre la nevada i les xarxes […]
Mai 12, 2010 a les 9:58 pm |
[…] a través de @btvmeteo i informació de la mobilitat, gràcies al compte de @btvnoticies. La darrera nevada a Barcelona en va ser una bona […]
Juny 22, 2010 a les 5:54 pm |
[…] Aquest és un cas prou interessant: @El9nou, encara que és un mitjà local i és el més jove a Twitter, és l’únic mitjà que va més enllà a posar les seves informacions online. Amb els seus retweets ajuda a difondre informacions d’altres twitaires i blocaires de les comarques, amb un esperit més proper a facilitar la conversa entre els usuaris. @btnotícies també destaca per seguir la gent que els segueix i contestar les persones, i fer-ne un ús informatiu. […]
Setembre 7, 2010 a les 8:09 am |
[…] expressió va arribar al seu màxim el dia de la nevada, el 8 de març de 2010. Per nosaltres va una jornada professionalment inoblidable. La demostració de com, davant un fet […]
Setembre 12, 2010 a les 10:04 pm |
[…] sis mesos de feina, recordo jornades especialment atractives des del punt de vista periodístic. La nevada del 8 de març de 2010 no puc comptar-la perquè la vaig viure com a productor d’”Els uns i els altres”, […]
Octubre 25, 2010 a les 8:16 pm |
[…] fet sempre, contrastar, contactar amb les fonts. És el que tres persones vam fer la tarda de la gran nevada sobre Barcelona o amb la vaga del 29S. I un detall, a base d’interactuar amb els seguidors es […]
Abril 24, 2011 a les 4:15 pm |
[…] “Nos hemos sentido reconocidos y un poco abrumados por vuestros comentarios sobre el buen seguimiento de la nevada.Creemos que hemos demostrado que en estas situaciones los medios públicos, tengamos los recursos que tengamos, podemos hacer buena información de servicio si se utilizan todas las vías posibles.El listón ha quedado alto y eso nos anima a hacerlo mejor la próxima vez”, escribió en el blog de la redacción. […]
Abril 24, 2011 a les 6:32 pm |
[…] “Nos hemos sentido reconocidos y un poco abrumados por vuestros comentarios sobre el buen seguimiento de la nevada.Creemos que hemos demostrado que en estas situaciones los medios públicos, tengamos los recursos que tengamos, podemos hacer buena información de servicio si se utilizan todas las vías posibles.El listón ha quedado alto y eso nos anima a hacerlo mejor la próxima vez”, escribió en el blog de la redacción. […]
Mai 16, 2017 a les 6:43 am |
The abitliy to think like that shows you’re an expert
Abril 25, 2011 a les 12:35 am |
[…] “Nos hemos sentido reconocidos y un poco abrumados por vuestros comentarios sobre el buen seguimiento de la nevada.Creemos que hemos demostrado que en estas situaciones los medios públicos, tengamos los recursos que tengamos, podemos hacer buena información de servicio si se utilizan todas las vías posibles.El listón ha quedado alto y eso nos anima a hacerlo mejor la próxima vez”, escribió en el blog de la redacción. […]
Juny 18, 2011 a les 5:17 pm |
[…] fenómeno de #neucat fue un revulsivo. Durante la nevada de Barcelona, la demanda de información al twitter de […]