“@btvnoticies algun problema a la L2 del metro? Estem aturats a Bac de Roda.”

Un dels usos que fem de Twitter des de BTVNOTÍCIES és per avisar els nostres lectors sobre incidències a la mobilitat. Quan tenim constància d’algun problema a la xarxa viària, al metro, Rodalia, FGC o autobusos avisem els nostres seguidors.

 Com descobrim les incidències?

Per saber l’estat de la mobilitat a la ciutat i rodalia mirem les càmeres i els mapes de trànsit, així com la informació que ens arriba del centre d’informació TransMet (un servei de l’Autoritat del Transport Metropolità, l’ATM, per facilitar la informació de l’estat de la xarxa de transport col·lectiu).

Aquest dilluns hi va haver una incidència a la línia R1 de Rodalia per un atropellament. Transmet informava que en el tram entre l’Hospitalet i Calella els trens circulaven per via única i això causava retards de 20 minuts, i ho vam anunciar a Twitter. @raventos ens va comentar que li semblava un tram molt llarg pel temps de demora. Ben vist, ja que poc després @rogermelcior va avisar que el tram en el que circulaven els trens per via única era més curt, entre Mataró i Vilassar.

És un exemple de les alertes que rebem d’usuaris que són als trens o al metro quan aquests s’aturen o van amb retard.  Ells són els primers a tenir la informació, però nosaltres l’hem de validar o confirmar.

 Com confirmem la informació?

Quan rebem l’avís, ja sigui pels usuaris o pel TransMet, que hi ha alguna incidència a la mobilitat truquem a l’operador corresponent i ells ens confirmen o no la informació. Si es tracta d’un problema gran ens desplacem al lloc. El que ens trobem moltes vegades és que els usuaris ens avisen d’una incidència i als centres d’informació no en tenen constància perquè, o bé encara no els ha arribat la informació, o bé es tracta d’una afectació puntual.

Una de les nostres normes d’utilització de Twitter és no fer un RT d’informació que no puguem verificar. Per tant, si algú avisa, per exemple, que hi ha un accident als túnels de Vallvidrera, primer truquem i, una vegada confirmat, “retuitegem” el missatge, ja que aquell usuari és qui ens ha donat a conèixer la informació. Si no ho podem confirmar, per molt que ens avisin, no ho podem difondre.

Per tant, ens és molt útil que ens aviseu de les incidències, tot i que en algunes ocasions no les puguem difondre. No és que no us fem cas, però contrastar i confirmar és la base de la nostra feina.

Maria Font
@mariafont
mfont [arroba] btv.cat
Anuncis

Etiquetes: ,

3 Respostes to ““@btvnoticies algun problema a la L2 del metro? Estem aturats a Bac de Roda.””

  1. Tweets that mention “@btvnoticies algun problema a la L2 del metro? Estem aturats a Bac de Roda.” « El Blog de la redacció de BTVNOTÍCIES -- Topsy.com Says:

    […] This post was mentioned on Twitter by GemmaUrgell and Sergi Sabaté, Pilar Conesa. Pilar Conesa said: RT @GemmaUrgell: Interessant! RT @btvnoticies: Així fem servir el Twitter per informar del trànsit i dels transports http://bit.ly/8R3NjL […]

  2. Roger Says:

    Gràcies a vosaltres pel servei que oferiu! Al contrari que els mitjans de la CCMA oferiu una informació a tota hora sobre l’estat de la xarxa de transport públic!
    A més gràcies a Twitter sou moltes vegades els primers en avisar, abans que en les pròpies webs dels operadors!

  3. Jordi Crisol Says:

    Ostres ! Quina gràcia trobar el tweet com a títol del post! Feu mol bona feina!
    Endavant!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: