El logo de BTV “fa les amèriques”

A primera hora del matí detectem un estrany corrent de visites a la web que no identifiquem d’on surt. Un mail al correu del btvnotícies apunta la primera pista:

“Por las connotaciones legales que esto podría implicar, creo conveniente hacerles llegar este link

Aparentment es tractava d’una tonteria, un correu brossa més; però mirant l’enllaç ens adonem que hi ha una increïble història darrera: el govern panameny decideix anular el concurs del logotip del futur metro de la capital per suposat plagi… amb el de BTV!!

A partir d’aquí ens posem en marxa: la Fran troba al Youtube els vídeos de l’entrega de premis penjats per la presidència de Panamà, comencem a veure els titulars dels digitals panamenys, els fòrums treient fum…  Es resumeixen amb aquest comentari:

“Aló señores con la interne ya nada esta oculto bajo el sol!!”

La xarxa té aquestes coses. Ens dóna la possibilitat de comparar amb qualsevol logotip de qualsevol racó del món per detectar possibles  coincidències, però pot arribar a ser devastadora. El cas concret del logo es va propagar a través dels fòrums, el Facebook i el Twitter.

Hora d’esmorzar a Ciudad de Panamá i les visites no s’aturen. I  si no, mireu aquest inusual mapa de l’analytics… 😉

Contactem amb periodistes panamenys, allà la polèmica ocupa les portades dels diaris nacionals. A la redacció de BTV això no passa de ser l’anècdota de la setmana. La casa s’ho pren amb humor:

“Agraïment per la difusió internacional de la nostra marca i admiració per la honorabilitat del jurat que ha fet complir una de les condicions del concurs: que el disseny fos original.”

Els panamenys sembla que amb menys humor que nosaltres:

“ Ya pasamos verguenza internacional, en la página de Barcelona TV sale este escándalo.”

Contactem amb en Ricardo Salterio, de l’agència grafica El Revólver. Ell és el dissenyador que es va topar amb nosaltres de la nit al dia. Li aconseguim fer una entrevista telefònica:

“Nunca había visto el logo de  Barcelona Noticias  antes del día de ayer. Mi investigación fue basada  en logos de metros del mundo y no de televisoras, específicamente  para asegurarme que no se pareciera a nada que ya existe. En segunda  instancia, para quellas personas que no me conocen como diseñador y  comunicador, ya que a lo largo de mi carrera profesional jamás he  copiado o plagiado algún trabajo y mucho menos mi empresa.”

Estava dolgut per com havia anat tot. Ens va enviar aquest esbós del procés de creació amb el concepte del logo.

Després de poder parlar amb ell, personalment crec que va ser una coincidència, no crec que un professional s’arrisqués a una cosa així. Però segur que hi ha gent que no deu pensar com jo.  Per nosaltres va ser una simple anècdota: el dia que el nostre logo va fer les amèriques.

Us deixo alguns enllaços relacionats amb el tema

BTVNOTÍCIES.cat

El Periódico

El País

Rafael Luján

Advertisements

Etiquetes: , , ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s


%d bloggers like this: