L’equip del BTVNOTÍCIES (II): Albert Muñoz

Jo vaig decidir ser periodista i la vida m’ha fet multimèdia. Vull dir, que he fet entrevistes amb amb gravadora d’àudio i amb càmera de vídeo, he maquetat pàgines web i també de paper. Mentre estudiava a la UAB allò que llavors en deien Ciències de la Informació, col·laborava en ràdios locals. Més endavant vaig dissenyar diferents publicacions impreses. I llavors va arribar Internet, el mitjà multimèdia per excel·lència. Des de l’any 2000, el meu mitjà.

albert+

Vaig viure la “crisi de les puntcom” com a redactor de LíderDigital.com, un portal adreçat a empreses de televisió, telecomunicacions i TIC que ha sobreviscut fins avui. Però el 2003 em vaig passar al periodisme local en incorporar-me a la redacció del Diari de Barcelona, que feia cinc anys que es publicava només a Internet. Podria dir que fins avui no he canviat de feina, però la veritat és que és des de llavors que la meva feina com a periodista ha canviat més.

Les cròniques i reportatges que escrivia en aquella època, abans i després del Fòrum Barcelona 2004, em van servir per conèixer de prop molts aspectes d’aquesta ciutat que, al meu parer, arriba bastant més enllà dels límits del terme municipal (ho havia de dir: sóc un barceloní d’Esplugues de Llobregat).

El 2005, el Diari de Barcelona (DdB) va començar a canviar i jo m’encarregava de les actualitzacions de tarda. “Tancava” el web cada nit… com ara! Després, els tres darrers anys al DdB han estat apassionants: hem fet reportatges interactius que aprofitaven al màxim les possibilitats del web, hem sortit al carrer per rodar en vídeo gent i racons de Barcelona que valia la pena mostrar de la millor manera i ens hem introduït en les xarxes 2.0 per apropar-nos al periodisme ciutadà. Jo he après moltes coses. Les posarem en pràctica en aquesta nova etapa a la redacció integrada de BTV, alhora que seguim aprenent moltes més.

Albert Muñoz

Anuncis

Etiquetes: ,

3 Respostes to “L’equip del BTVNOTÍCIES (II): Albert Muñoz”

  1. L’equip de BTVNOTÍCIES (VI): Aleix Cabrera « El Blog de la redacció de BTVNOTÍCIES Says:

    […] del #10J contra la sentència del Tribunal Constitucional. En aquesta ocasió, el company Albert Muñoz em va donar l’oportunitat de viure aquesta jornada històrica i d’informar-ne des del […]

  2. Clara Says:

    Estimado Albert
    Mi nombre es Clara y soy profesora en la Universidad Carlos III de Madrid.
    Nos gustaría que nos facilitaras un correo para poderte enviar un cuestionario de nuestra investigación sobre redes sociales
    Muchas gracias por tu atención
    Clara

  3. “L’any 2000 érem predicadors del 2.0: Ens deien que internet era el futur” | LidiaCCTT Says:

    […] al periodisme vaig haver d’entrevistar un periodista en actiu. Vaig escollir Albert Muñoz Pérez, i vaig justificar davant el consultor la meva elecció […]

Deixa un comentari

